Lämnat vår pärla för nya erfarenheter!

Vi har nu lämnat paradis ön och begett oss till koh lanta. Vi började sista morgonen på Koh lipe med en frukost på vårt favoritställe, det blev både yoghurt med färsk frukt och pannkakor. Vi var så mätta att vi nästan kunde rulla därifrån efteråt.

Vi har sedan tillbringat dagen på en färja som i Sverige inte skulle kallas färja utan snarare fiskebåt. När vi klev på trodde vi det skulle bli en härlig dag i solen uppe på däck mitt ute på havet, men så fel vi hade.. När båten började åka märkte vi vågorna, det skvätte upp vatten så det liknade em swimmingpool där vi satt och gungade sa att vi knappt tog oss därifrån. När vi kom ner och in såg vi ut som två blöta katter, vi stoppade i oss varsin åksjuketabletter och höll oss inne resten av båtturen som tog närmare 7 timmar istället för 5.

Om vi sammanfattar våra dagar på Koh Lipe så har vi bara njutit, har hållt till på stranden på dagarna & solat, badat, läst och spelar strandtennis. Två av eftermiddagarna har vi även tagit oss ut och tränat. Kändes väldigt bra efteråt!

Tillbaka i nuet då vi sitter på vår uteplats dricker spy/breezer och har det bra. Vi ska snart duscha innan vi beger oss ut för att leta upp ett ställe att äta på. Det verkar vara mysigt och fint här så vi ska nog trivas. De kommande dagarna planerar vi även att göra några utflykter. Vi uppdaterar senare i veckan vad vi varit med om för äventyr.

Hoppas att våren börjar göra sig påmind hemma i Sverige.

- F


Kommentarer
Postat av: Sofie

Jag är så avundsjuk på er.
För att ni ska få känna er lite mer glänsande så har jag 2 tentor om en vecka. Jag har sammanfattat ner en utav de till vad jag ska kunna på ca 19 datorskrivna A4 sidor.. känner ni min längtan efter semester då eller?

2013-03-05 @ 14:34:20
URL: http://sofiiieeriksson.blogg.se
Postat av: Sofie

åjuste.. fortsätt njut och ha det så JÄKLA bra!!!!

2013-03-05 @ 14:34:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0